Bij Heineken is energie een taal geworden

Klant

Heineken

De vraag

Binnen Heineken begrijpen ze de link tussen energie, gedrag en prestaties. Meerdere teams waren op zoek naar een manier om beter te presteren. We zijn gevraagd om de energie van mensen en teams in kaart te brengen en de resultaten te bespreken tijdens de jaarlijkse teamdag.

Wat we deden

Met de activeringsworkshop kregen de Heineken-teams snel inzicht in hun eigen energieniveau (de vragenlijst invullen vergde tien minuten). In amper een dagdeel leerden ze om zelf de energielekken te dichten en ook om heel gericht te werken aan betere prestaties. Vertrekpunt was elke keer het energieprofiel van het team en de individuele teamleden.

Het resultaat

Ook al verschillen teams op veel fronten, de uitkomsten van de sessies werden op alle plaatsen op dezelfde manier opgepakt: vol energie. Binnen Heineken wordt energie nu als een taal gehanteerd. Heb je een keer een hyperzone-dag? Vertel het je team en help elkaar. Op die manier blijft iedereen aangehaakt en kun je samen werken aan de volgende prestatiepiek.